Vancouver Auto Repair

updated hours:
Mon - Sat: 8:00 AM - 6:00 PM
1

DO NOT GO TO THIS SHOP! If you are reading this please continue on. This shop has had a negative reputation for YEARS - but don't just take my word for it. If you go online and look at reviews on Google or any other review site you will see COUNTLESS 1 star reviews from others who have been taken advantage of by this shop. After I was taken advantage of I went online to do some digging and realized this has been happening to other people too for years. We brought a truck to them - long story short we paid over $2000 for repairs while the truck was never diagnosed properly. Got the truck back and they never fixed the problem. They only wanted more money after all the "repairs" they did which never fixed the core issue. Not only that but the shops prices when compared to others are astronomically high. But as I said before - please do your own research before taking your vehicle here, the people who work there don't take care of the community and its sad they have gotten away with poor service like this for YEARS. Don't make the same mistake I and many other have before me. Do yourself a favor and go to a reputable mechanic.

Dear Mr. Heiter, I'm sorry that this was your experience with my shop. Unfortunately, as much as we try, we can't please everyone. When you initially brought your vehicle to us with your concerns, we did do proper diagnostics on your vehicle as it states on your invoice. Your vehicle was leaking oil into the spark plugs and it had misfires. We did repairs accordingly, that you authorized, and your vehicle was then running good when it left here. Please understand that on a vehicle, there can be several things that can cause it to run improper, especially if it hasn't been maintained properly. Also, we must take into account that your truck is 20 years old with approx 170k miles on it. After several weeks of the initial repair, you then brought it back to our shop for for what seemed to be your same concerns as before, however, after doing proper diagnostics again, it was found that there was an oxygen sensor that had failed and we once again did repairs as you authorized. Now, the vehicle is in need of ignition coils, that will also cause misfires. We offered you repairs at a highly discounted option that you refused. We do encourage people to do their research before hand, that is always a wise thing to do. But in doing so, you will find that our prices are very comparable to many shops in our area. There will always be places cheaper and some more expensive. But most do not offer the kind of warranty that comes with our repairs that can be accessed nationwide. We hope you can find a mechanic, other than Chad, for your future repairs and wish you the best of luck.

- Honest-1 Auto Care Minnehaha
5

So far it is the best place I have had a great experience with

Thank you very much Deniece. Have a wonderful & safe Christmes

- Honest-1 Auto Care Minnehaha
5

They were awesome in getting us in right away to fix our water pump. Got us back on the road in time for our camping trip. Will definitely use them again!!

Thank you so much for the positive review. We here at Honest1 really appreciate you.

- Honest-1 Auto Care Minnehaha
5

The man behind the desk was helpful & nice. :) It was a little bit hard to understand people's words in there, though. I think some acoustic panels on the walls might make a big difference, even if only in the work-desk area.

Thank you Denise, We appreciate the positive feedback, And will try to address the sound Quality of our office. Thank you again Chris. Store Manager.

- Honest-1 Auto Care Minnehaha
5

Amazing service. Very helpful. Fair prices and honestly honest mechanics

5

We love going here and recommend it to our family and friends. They are always on schedule and do an amazing job and keep you informed along the way.

5

Always friendly, helpful, and quick. They're oil change package is an amazing value

good Morning Meagan Thank you very much we here at honest1 Autocare look forward to seeing you again. Have a great Weekend, Chris.

- Honest-1 Auto Care Minnehaha
1

Booked AC system check as they had a special on their billboard for weeks. When I dropped it off I asked what the services includes as the website was vague. They said they check to see if the air is cold... well I of course already knew it wasn't cold, its why I booked the appointment. I asked if it included checking the compressor, seeing if it holds vacuum etc., nope, just to see if its cold. So I decided not to do that service but was going to change the oil while the vehicle was there. They quoted $36.95. I mentioned I had my own oil/filter and they reduced it to $19.99, which is what I expected. I come back to get the vehicle and the oil change price is now $36.95 because its a "diesel". The extra cost is associated with the increased oil capacity.. except I brought my own oil and you knew it was a diesel when you quoted me? Needless to say this was the 2nd dishonest description of products or services. I asked if they were going to make the oil change price right and the guy just said "My fault, my fault, my fault." then charged full price anyway. When I get into my truck they had dripped oil onto the center console inside. This was my 1st and only time I will ever give them money and will always be a voice against. Edit: To say you offered a discount is completely dishonest. You actually refused to honor the price you quoted. Otherwise I would of paid the lower price, obviously. When I said "Do what you think is right." and you chose to charge the higher price than what was quoted and agreed to, you made the choice not me.

Hello Steven Chris here @ Honest1. I remember Jerry offering you a discount when you had asked, keep in mind you had refused the offer. So to be clear the actual oil change service including us using your fluids, The cost was $ 24.95 + shop supplies & Hazmat recycling + tax = $ 36.84. I apologize that this was an unacceptable amount, but again we had offered you a discount & you said no. I also apologize that some oil made it into the interior of your vehicle, I know the technician felt bad about this & did clean it up to your Satisfaction at the time. If you choose to return to Honest1 I would still honor the original discount Offered. Don't hesitate to reach out for any of your Auto Repair need's Thank you Chris Jobe.

- Honest-1 Auto Care Minnehaha
5

Excellent!

5

Honest-1 Auto Care Minnehaha is committed to ensuring effective communication and digital accessibility to all users. We are continually improving the user experience for everyone, and apply the relevant accessibility standards to achieve these goals. We welcome your feedback. Please call Honest-1 Auto Care Minnehaha (360) 719-2285 if you have any issues in accessing any area of our website.